pondělí 5. srpna 2013

Na Vyšehradě





Využili jsme lehkého ochlazení po včerejší bouřce a vyrazili na Vyšehrad. Tohle místo má pro Kláru nějakou zvláštní magii, mohla by tam chodit ob den. Pro Davida program zpestříme vždy návštěvou hřiště, pak už ochotně obdivuje památky. Tentokrát jsme museli vynechat návštěvu hřbitova, byl díky popadaným stromům a polámaným větvím uzavřen. Místo toho jsme si zaplatili vstup do baziliky svatého Petra a Pavla. Děti tam ještě nebyly a já si také ani nepamatuji , kdy jsem tam byla naposledy. Při odpovídání na všetečné dětské dotazy během studia socha a obrazů  jsem se docela zapotila a s hrůzou zjistila, jaké mezery mám ve znalostech Bible. Snad jen křížovou cestu jsem cestu jsem zvládla bez větších karambolů. Tak mám zase co studovat. Jen fotky z baziliky nemám žádné. I když součástí vstupenky bylo povolení k focení, nějak pořád mám asi iracionální zábrany v kostelech fotit. I zde byli kromě turistů lidé věnující se meditaci a motlitbě, přišlo mi hloupé tam rušit s bleskem. Ale byla jsem asi jediná. Ten můj blesk by se tam ztratil. Když já se stále snažím nedělat ostatním to, co by bylo nepříjemné mně...

7 komentářů:

  1. Nějak jsem to mírné ochlazení propásla, nebo spíš prospala. Každé odpoledne totiž odpadnu :-)
    Vyšehrad má opravdu své kouzlo, budu tam muset opět vyrazit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, my tam byli dopoledne a po noční bouřce bylo opravdu příjemněji.

      Vymazat
  2. Ali, jsem na tom jako vaše Klárka, i pro mě má to místo neopakovatelné kouzlo. Nejraději tam zajdeme, když není nic moc počasí nebo navečer, je málo lidí a to je pak ta pravá atmosféra.
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Navečer jsme tam ještě nikdy nebyli, ale děkuji za tip, určitě vyzkoušíme. Dovedu si představit, že atmosféra bude zase úplně jiná.

      Vymazat
  3. Vyšehrad taky miluji! Moc krásně nafocené! Hezké letní dny :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu! I já přeji nádherné letní dny.

      Vymazat
  4. Děkuji za pochvalu! I já přeji nádherné letní dny.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!