neděle 11. srpna 2013

Opět za zvířaty







Tahle krasavice nám zvědavě nahlížela okénkem do auta



Tuhle rodinku jsme pozorovali snad půl hodiny. Ještě že cesta byla dost široká na objíždění

Surikaty při přeletu malého sportovního letadla

Naše dnešní kroky vedly do Dvora Králové do ZOO a na safari. Vlastně jsme na radu paní pokladní začali safari. Jeli jsme vlastním autem, zdálo se nám lepší než vláček. Nechtěli  jsme totiž být nikým časově omezováni a v klidu si postát, kde se nám bude líbit. Toho jsme hojně využívali, takže jsme tam velkou část  dne stávili. Byla jsme na safari poprvé a úplně mě to nadchlo. Zvířata projíždějící auta buď ignorovala nebo se na nás šla zvědavě podívat. Jeden africký beránek se nám prostě o auto opřel a odmítal odejít, tam jsme museli postát déle, než jsme chtěli, než si to kluk rohatá rozmyslel. Opravdu nádhera. Ani bych už nemusela do ZOO.
Ta mě naopak příliš nenadchla. Bylo to hlavně způsobeno ohromnými davy lidí. A dětí. Probouzely se ve mně Herodesovi pudy. Nejvíc mě však ničily kočárky, respektive maminky s kočárky, které je používaly  jako buldozer. Jejich děťátko je přeci malé a chce teď hned vidět opičku, slona, rybičku... (dosaď dle potřeby). Proč by chvilku čekaly, když můžou lidi u výběhu krásně kočárkem rozrazit a hned je místa dost. Také jsme jezdila s kočárkem,jistě jsme také někomu přejela přes nohu, ale nikdy to nebylo úmyslné a následovala pokorná omluva, ne vítězoslavný úsměv s pokřikem "Už vidíš dobře!".
Také mi vadilo, že věština výběhů je obehnána sklem. Sklem řádně upatlaným, samozřejmě. Jenže při slunečném počasí jako bylo včera jsem spíše než zvířata viděla svůj vlastní odraz. Musela jsem si pak různě výhled stínit a dále sklo náležitě opatlávat. O tom, že nešlo téměř fotit, ani nemluvím.
Ale i tak se nám výlet velmi líbil, zážitek ze safari lehce přehlušil nepříjemnosti v ZOO. Na závěr prohlídky si naše děti zařádily n úžasném provazovém hradě, který je u vstupu do ZOO, takže David v autě usnul snad dříve, než jsme vyjeli z parkoviště.
Omlouvám se za množství fotek, ale zvířátky jsou má slabost, zebry obzvlášť!

2 komentáře:

  1. Na safari jsem nikdy nebyla, fotky máš úžasné!
    Já si nedávno také uvědomila, jak některé matky s kočárky jsou sobecké. Byla jsem po své pracovní době, cca v 5 odpoledne v drogerii, kde bylo minimálně pět kočárků, takže se špatně jezdilo v uličkách s vozíkem, pak fronta u pokladny... Proč jde tolik maminek nakupovat ve špičce??
    Taky jsem měla kočárek, ale ve vlastním zájmu a v klidu jsem nakupovala v dopoledních hodinách...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, také mi někdy zůstává rozum stát nad chováním některých maminek.
      A pokud budete mít někde cestu směrem na Dvůr Králové, určitě se na safari stavte. Stojí to za to, Adélce by se to určitě líbilo!

      Vymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!