úterý 3. prosince 2013

Vánoční trhy


Vloni jsme vánoční trhy na Staroměstském náměstí vynechali, proto jsem letos slíbila dětem, že se tam zajdeme podívat. Naivně jsme si myslela, že když vyrazíme hned po Klárčině angličtině lehce po 16. hodině, nemuselo by být ještě tolik lidí. No jo, i ve svém pokročilém věku stále doufám v zázraky. A tak jsme se opět prodírali davy převážně ruských turistů. 



Největší úspěch měla tradičně zvířátka. Protože trhy začaly teprve v sobotu, byla ještě čilá a tvářila se hladově. Jsem zvědavá, jak dlouho jim elán vydrží. Zděšeně jsem totiž sledovala, jak právě ruští turisté jim cpou perníčky, čokoládu a měkký chleba, který jim zbyl po klobásách. Zpočátku jsem se rozčilovala a snažila se jedné z nadšených ruských krmiček vysvětlit, že zvířatům takováhle strava ublíží (chápu, že cedulím napsaným v češtině nerozumí). Potom jsem však zjistila, že přihlížející ostraze zvířat je to vcelku jedno, tak jsem své snahy vzdala.


Děti toužily po fotce na schodech. Tak jsme čekali a čekali, než se podařilo vystihnout okamžik relativního prázdna. Myslím, že si tuto kratochvíli příští rok odpustíme. I děti byly otrávené množstvím lidí - a to je u nich co říct. Navíc jim krkavčí matka odmítla koupit trdelník za 60 Kč. Nějak nechápou mé principy. Chyběla mi nějak vánoční atmosféra. Místo koled hrála na náměstí jazzová kapela. Nic proti jazzu,  navíc nehráli špatně, ale v tu chvíli bych přece jen uvítala víc koledy.

9 komentářů:

  1. Juuu, je stejně krásný jak loni. Příští sobotu ho taky uvidím, jupíííí! Silvišek Švecíků

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a teda já chci taky koledy! Ale u nás ve Vánočním městečku zní taky např. Mandrage, Adel, Kolář,.....

      Vymazat
    2. Silvi, já tomu nerozumím. Přeci k vánocům koledy patří. Hlavně že v obchodních centrech je hrají už od října.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Ajko, já nevím, mě to už přišlo trošku moc přeplácaná. Ono na fotkách to je trošku ztlumené.

      Vymazat
  3. ...vidím, že pocity máme stejné...
    I tak měj krásný večer, Ali!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, četla jsem u tebe, leč nejde mi reagovat. Krásný večer i Tobě!

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Díky, Míšo. Mrzí mě, že jsem neměla foťák u našich.Mají na náměstí stromek mnohem jednodušší, ale podle mě hezčí.

      Vymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!