sobota 18. října 2014

Baletní mládí 2014




Tak další baletní soutěž za námi. Při každé se dušuju, že to je opravdu poslední, na kterou jdeme. Po pár měsících vychladnu, nechám se obměkčit Klářiným nadšením a nechám ji, aby se přihlásila. Jen co vejdu do šatny, hned se mi vybaví, proč tam být nechci a nejraději bych se otočila na podpatku a šla domů.
Tentokrát to pro nás nebylo tolik časově náročné. Vzhledem k tomu, že byla prostorová zkouška v pátek večer (už tam, jsem se rozčílila!), stačilo, když jsem na soutěž dorazily až ve 13 hodin. Klára startovala ve třech kategoriích - sóla, duety a skupiny.



Nejvíce se povedl duet. Holky získaly čestné uznání za 6. místo. Není to špatné, když uvážím, že začaly zkoušet až v průběhu září. Bylo to vlastně jediné ocenění ve 2. kategorii, které naše škola získala. Jsem zvědavá, jestli to pan učitel ocení!



V Klářině věkové kategorii startovalo 41 soutěžících. Klára skončila lehce pod polovinou. Není divu, když "někdo" pomotá strany a přehodí diagonály. To pak může piruety točit sebelépe a není jí to nic platné. Zapracovaly nervy.
Skupinový tanec tu radši ani ukazovat nebudu, leda by chtěl někdo vidět, jak vypadá číslo, které se vůbec netrénuje :-). 6 holek prostě není schopných a ochotných se domluvit na nějakém tréninku navíc. Potom ale nevím, proč chtějí na soutěž.
Zase jsem byla nucena vyslechnou si nějaké drby ze zákulisí, zase jsem o něco znechucenější a otrávenější. Byla jsem překvapená, jak neuvěřitelně roste kvalita soutěžících. Některé děti podávají s přehledem profesionální výkony. Zajímalo by mě, kolik času tyhle děti stráví na sále, jestli stihnou i něco jiného. Je ale jasné, že pokud chtějí v tomhle oboru něčeho dosáhnout, jinak to nejde. I když jsem dostala z jiné školy nabídku dalších tréninků pro Kláru, odmítla jsem. Budeme muset naopak její aktivitu na baletu utlumit. Chce zkusit přijímací zkoušky na osmileté gymnázium, takže se už musí začít připravovat. Je to tedy opět něco, o čem nejsem úplně přesvědčená, ale to je na delší povídání :-)

14 komentářů:

  1. Klárce moc gratuluji, ty fotky jsou nádherné!
    Zákulisí těchto "nezměřitelných" uměleckých disciplín je někdy dost nechutné, když si uvědomíme, že jde o děti... Mohly bychom si povídat, viď.
    Měj se hezky Ali, Helena

    PS: a ten gympl zkuste, měla jsem na něm obě děti (tedy Adam je v 7. ročníku) a rozhodně nelituji a oni taky ne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju. Gympl Klára zkusit chce, bránit ji v tom nebudu a pokud bude ochotná se připravovat, podpořím jí. Je mi jasné, že získá lepší vzdělání než na základce, jen mi vadí, jak jsou stavěné přijímačky. Podle mě by měly být z učiva, které je schopné dítě do páté třídy nastudovat. A ne aby musely děti umět učivo, které se jinak probírá např. v 7. třídě. Uvidíme, jak to dopadne, v podstatě o nic moc nejde :-).

      Vymazat
  2. Ali, Klárce to moc sluší a gratuluji!
    Jinak Tě chápu,...prošla jsem si tím a drželo mne opravdu jen a jen to, že tam chodím kvůli Matyáše, ne kvůli rodičům. Jsme již ve vyšší třídě, tak je to zase fajn. Držím palce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Silvi, jsem nejspokojenější, když Kláru odvedu pouze před školu a tam jí zase vyzvednu. Když musím hodinu poslouchat maminky. A na soutěžích je to mnohem vyhrocenější. Jen mám pocit, že čím jsme výš, tím je to horší. Nebo jen člověk do toho víc vidí :-).

      Vymazat
  3. Gratuluji. My to pro tentokrát měli beze stresu. :-) Pavel ( mohli jsme po očku sledovat senátorské volby ) :-) - kdepak, koukli jsme na výsledky až večer, tušili jsme, že náš favorit neuspěje ......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jste měli fajn. Já jsem teď ve fázi - na soutěž už nikdy!!!

      Vymazat
  4. Klárka přes prázdniny vyspěla! Sólový tanec se mi moc líbil, Klárce to evidentně jde. Kdepak to bylo na Žižkově?
    V dnešní době mám pocit, že všechny dětí chodí na osmileté gymnázium. Kluk nechtěl, já ho nepřemlouvala a stejně tam, kde chtěl být.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem si to zjistila, je to Olšanka.

      Vymazat
    2. Jojo, Olšanka. Tam je i naše baletní škola. Sólo bylo moc fajn, kdyby nepřehodila ty diagonály. Kolikrát všechny piruety čistě nedotočí, tentokrát se jí povedly, ale protože byly vlastně obráceně, bylo jí to prd platné :-).
      Já bych Kláru rozhodně také nepřemlouvala, ale ona chce sama. Ne že by tedy tolik prahla po vzdělání, ale chtěla by odejít z téhle třídy. Zvažovala jsem i přestup na jinou základku. Uvidíme, jak to dopadne, nijak hrotit to nechci. Štve mě ten stres kolem, kterému bude chtě-nechtě vystavena.
      A ano, vyspěla! Nestačím žasnout, jaké perly z ní padají a jaký tón začíná používat při hovoru se mnou. Když však slyším její vrstevnice, mohlo by být i hůř.

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Gábi, děkuju. Co tvoje baletka, ještě baletí?

      Vymazat
  6. Ahoj, jak já Ti rozumím! Nerada jezdím na závody syna. Sice ho moc ráda podporuji, ale trávit celý den venku, a čekat, než odjede nebo v letní části odběhne svůj závod je nepříjemné. Taky říkám že už nikam nepojedeme :-D Ale malé baletce moc gratuluji, jakýkoliv diplom děti vždycky moc potěší a nabudí :-)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!