sobota 27. prosince 2014

Mléčný řez bez mouky


Dnes byla u nás velmi milá návštěva. S touto návštěvou mám vždy trošku lámání hlavy, protože nevím, jaké pohoštění připravit. Jeden z členů je totiž na bezlepkové dietě. S bezlepkovým pečením nemám zkušenosti. Proto když jsem nedávno narazila na mém oblíbeném blogu na recept na řezy bez mouky, pečlivě jsem si ho uložila. Dnes tedy nadešel čas je vyzkoušet. A protože moc chutnaly všem, i těm, kdo žádná omezení nemají, je mi jasné, že jsem je nepekla naposledy.
Těsto: 5 vajec vyšlehat odděleně žloutky a bílky. Přidat 100 g cukru a 50 g kakaa. Vyšlehat a péct na velkém plechu, který je vyložený pečícím papírem. Péct asi 10 min při 190 st.
Než piškot vychladne, připravíme si náplň: vyšlehat 250 ml šlehačky, přidat 250 g tvarohu a  moučkový cukr dle chuti. Vychladlý piškot rozpůlíme, potřeme připravenou náplní a druhou polovinou přiklopíme. Necháme přes noc rozležet v ledničce.

7 komentářů:

  1. Ali, tohle je opravdu mňamózní recept, taky ty řezy dělám. A musím ti pochválit taky adventní reportáž, bylo to moc fajn čtení.
    Mějte šťastný nový rok,
    pa Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radko, děkuju za pochvalu. Přiznám se, že někdy mě nenapadlo, co fotit a psát. Říkám si, že takové běžné rutinní věci nemohou nikoho zajímat :-)

      Vymazat
    2. Tak vidíš, mě třeba zajímají. Přeji Tobě i tvým blízkým šťastný nový rok! Radka

      Vymazat
  2. Vypadají opravdu skvěle Ali, Pekla jsem kdysi něco podobného, je čas recept znovu oprášit...
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, Helenko, že já jsem ani neochutnala, zmizely rychlostí blesku. Občas jsem jen tak nesměle podotkla, aby ostatní nechali hlavně pro celiatika, když oni mají širší výběr. Příště musím udělat z dvojité dávky, jeden plech je evidentně pro 4 děti málo :-)

      Vymazat
  3. Řezy vypadají naprosto nádherně a chutně! Kluk měl bezlepkovou dietu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem ráda, že jsem na recept narazila. S bezlepovým pečením nemám žádné zkušenosti (jsem za to moc a moc ráda!!), ale občas se to hodí. :-)

      Vymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!