pondělí 22. června 2015

Sportující fialka a jiné radosti


Vykvetla mi první ze "značkových" fialek - playful spectrum. Psala jsem pěstitelce, od které jsem lísteček kupovala, kde je problém, proč fialka vypadá úplně jinak, než by měla. Vysvětlila mi, že sportuje :-). To je stav, kdy fialka kvete jinak, než by podle standardu měla. Prostě geny se přeskupily nějak jinak než by měly. Na internetu jsme si našla, že to není stav nijak ojedinělý. Ještě prý tedy mám vydržet 3 kvetení, kdy má na nestandardní květy nárok. Teprve pak jí mám vyhodit, když je to sport. Mě se ale líbí i tak, barvička je krásně jemná. Zbavovat se jí rozhodně nehodlám. Jen prostě ale nemůžu mít nic podle "tabulek".

Jinak nám týden utekl jako voda. Ve znamení Davidovi choroby, Klárčina zakončování školního roku a ostatních všednodenností. V sobotu byla Klára pozvaná na oslavu narozenin, kterou pořádala její kamarádka z baletu. Jako dárek jí ušila náramek. Prý měl velký úspěch, líbil se všem. Vrátila se s pozváními na další narozeninové oslavy, když prý nosí tak povedené dárky.



Aby vyrazila na "mejdan" v novém, ušila pro sebe střapaté náušnice v letních barvičkách.


V neděli jsme vyrazily s maminkou a Klárou do Státní opery na Dance gala. Šlo o komponované představení uvedené u příležitosti uvedení nového šéfa baletu ND Filipa Barankiewicze do funkce. Představili se zde hvězdy zahraničních  souborů (převážně souboru ze Stuttgartu, odkud nový pan šéf přichází) i naši umělci. Představení hodnotit příliš nechci. Šlo o pestrobarevnou směsici od čisté bílé klasiky až po choreografie ultramoderní. Z některých kousků jsem byla unesena, některé mě neoslovily. Co mě ale velmi zaujalo byl fakt, že nový pan šéf se své funkce plně zhostí až v sezoně 2017/18. Do té doby bude šéfem stínovým a bude postupně od současného šéfa Petra Zusky funkci přebírat. Podotýkám, že jmenován byl v prosinci 2014. Tak mám pocit, že řídit balet ND musí být úkol mimořádného strategického významu, když předání funkce trvá dva a půl roku. Nějak tomu nerozumím.

9 komentářů:

  1. Ali, opět musím pochválit překrásnou bižu a skvělou recenzi představení. Fialka je moc krásná!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Helenko, za pochvalu. Moc zdraví a přeji dny plné sluníčka.

      Vymazat
  2. Mě se tahle líbí:-)
    Klárka je šikulka, parádní náramek:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně, Ajko, také. I když teď trochu ztmavla, je moc pěkná. Klárce pochvalu ráda vyřídím.

      Vymazat
  3. Klárka je velká šikula moc se ji to povedlo -krása :o)
    Fialky mě nějak nejdou asi je mám daleko od okna :o(
    mějse moc hezky Ali...
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za chválu pro Kláru, ráda vyřídím.
      Fialky chtějí dost světla, ale ne sluníčko.Doposud jsem je měla na okenním parapetu, nové přírůstky teď stěhuji na poličky, které mi vyrobil manžel. Jsem sama zvědavá, jestli bude pro ně světla dost.

      Vymazat
  4. Sportující fialka :-) To jsem taky ještě neslyšela :-) Potvora jedna, ale je krásná i tak, byl by hřích jí vyhazovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, že bych jí nevyhodila! Nikdy žádnou kytku nevyhodím, dokud to sama nevzdá :-). David teď začal fialce říkat "ty náš malý sportíku" :-).

      Vymazat
  5. zase krásný náramek i náušnice!
    A fialka asi vyrostla sportem také do krásy :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!