neděle 9. srpna 2015

Prodloužený víkend v Janově nad Nisou


V pátek ráno jsme ujeli před vedry z rozžhavené Prahy do o něco méně rozžhavených Jizerských hor. Cílem naší cesty byl Janov nad Nisou, konkrétně korálkovací víkend. Tatínek s Davidem jeli s námi, prý jsou v okolí zajímavé vojenské řopíky. Je prostě vidět, že bez nás nemohou být ani tři dny :-)
Vyjeli jsme v pátek ráno. První zastávkou byl Ještěd. Vyjeli jsme nahoru kabinkovou lanovkou, pokochali jsme se výhledy po okolí. Vydali jsme se hřebenovkou přes Černý vrch na Skalku, kde jsme nasedli na sedačkovou lanovku a sjeli zase dolů.
Odpoledne nás už čekalo sektání s kamarádkami od korálků. Nebyli jsme ubytovaní s nimi na chatě, ale v sousedním penzionu. Přece jen by naši kluci působili v dámské společnosti jako rušivý element, navíc nevím, jak by manžel vydýchal pobyt mezi 20 ženskými, když má občas doma po krk těch svých dvou.




V sobotu dopoledne vyrazili kluci na obhlídku bunkrů a my s Kláru do Jablonce. Hlavním cílem byly korálkové obchody. Rozšířily jsme si zásoby korálků a komponentů opravdu důkladně, až se mi u poklady neudělalo úplně dobře. Poté jsme si zašly na výstavu Křehká krása. Přiznám se, že jsem byla docela zklamaná. Na to, jak velké dotace EU na tuhle výstavu putují byly obrovské prostory Eurocentra nevyužity. Jak jsem zjistila, i ostatní korálkářky byly z výstavy rozčarované. Shodly jsme se, že příští rok náš pobyt na konání této výstavy vázat už nemusíme. V Jablonci jsem foťák nevytahovala, tak jen kostel na náměstí.
A odpoledne zase vzhůru  k jehlám.



V neděli dopoledne kluci vyrazili na další řopíky do Kořenova, my opět šily. Odpoledne jsme se vydali domů. Udělali jsme si krátkou zastávku v Pěnčíně. Výrobna korálků bohužel v pátek nefunguje, tak jsme o exkurzi ve sklárně přišly.  Pokochali jsme se alespoň kozí farmou.





Byl to pro mě naprosto úžasný víkend. I když se přiznám, že mě zpočátku trošku mrzelo, že nejedu sama, jako ostatní holky. Svou rodinu opravdu miluju, ale oddychnout si od nich na tři dny mě velmi lákalo. Nakonec jsme si to ale užila moc. Nemusela jsem se zase strachovat, zda vše doma klape jak má. Holky od korálků byly úžasné, skvěle jsme se bavily. I když šití v tom děsivém vedru mi tak úplně od ruky nešlo, mám rozdělané tři úžasné kousky, Klára další tři. A jsem plná elánu a chutě do dalšího šití.

10 komentářů:

  1. Ali, jsme moc ráda, že jste si takhle užívali!
    Těším se, až nám ukážeš, co si vykouzlila.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, Helenko, mě to zase bude dlouho trvat. Klára už první kousek došila, musím nafotit.
      Hezký den!

      Vymazat
  2. Víkend musel být naprosto úžasný!!! Hezky jste si holky užily korálkování a ještě jste i přibraly pány a měli jste program všichni. Po takovém víkendu bych byla neskutečně nabuzená a jenom korálkovala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taková společná setkání mě vždy nakopnou, jsem plná chuti do šití. Jen ten čas mi zoufale chybí... Už se ale první věc rýsuje.

      Vymazat
  3. Tam je opravdu krásně, také jsem tam kdysi byla.A zcela jistě je to korálkový ráj:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám tenhle kraj moc ráda, vracím se tam často. Korálkový ráj to bezpochyby je, jen těch obchodů by tam mohlo být méně. Pobyt se tam hrozně prodraží :-)

      Vymazat
  4. Teda jako Ali, tak blízko a nedáš vědět :) Ale je dobře, že jste si to užili všichni :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, to víš, že jsem na tebe myslela. Jen času bylo málo, zdaleka jsme nestihli vše, co bychom rádi. Ale za rok si to zopakujeme!

      Vymazat
  5. Nedávno jsme také byli poblíž Ještědu. Ale vy jste ještě tak aktivní pracantky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, my se s "obyčejným" výletem nespokojíme :-))).

      Vymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!