pondělí 28. prosince 2015

Další betlémky





Slíbila jsem dětem návštěvu dalších kostelů a obhlídku betlémků. Měla jsem pěkně vymyšlenou trasu, hezky v centru, sv. Tomáše, sv. Josefa. Jenže většina těchto kostelů je zavřená. Betlémy byly přístupné jen o vánočních svátcích a to ještě ve vybrané hodiny. Ach jo, naivně jsem si myslela, že do Tří králů by mohl být přísný režim v kostelích trošku uvolněn. Z původně plánované trasy nám tak zbyl pouze kostel sv. Ignáce. Ten má pro mě ještě jinou nostalgickou notu - měli zde svatbu mí rodiče. Musím poprosit maminku o fotky, aby mohly děti srovnat kostel nyní a před téměř 50 lety.


Další na trase jsme měli kostel sv. Havla. Uvnitř se nesmělo fotit, tak jen zvenku.

kostele sv. Kříže Na Příkopě právě probíhala bohoslužba, tak jen děti opatrně nakoukly, já se rušit neodvážila.



Poslední zastávkou byl kostel sv. Josefa na náměstí Republiky. Ten byl pro mě velkým zklamáním. Chodívala jsem sem vždy s babičkou a i v dospělosti jsem občas chodila sv. Tadeáška "uplácet". Dnes mě velmi překvapily davy bezdomovců, které jsou před kostelem i uvnitř. Kostel je totiž vytápěn na velmi příjemnou teplotu, takže se sem chodí bezdomovci ohřát. Hned u vstupu do kostela je velká cedule, která varuje před častými krádežemi a nabádá k nutnosti hlídat si své věci. Bylo mi z toho nějak smutno.

Další kostely, které jsem měla v plánu jsou otevřené až na Nový rok. Tak nevím, zda i udělat novoroční hon za betlémky. Ale snad by to mohlo dětem takhle stačit.

1 komentář:

  1. Podnikli jsme výpravu za betlémy dneska(29.12) a uspěli jsme jen v kostele Cyrila a Metoděje v Karlíně (moc pěkné) a také u Ignáce. Zklamal nás můj rodný Smíchov (bazilika sv. Václava), Ludmila a manželův Jiřák. Bylo zavřeno, hmm...

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za milá slova a těším se na další návštěvu!